De fraudehelpdesk is er voor iedereen in Nederland

De Fraudehelpdesk wil zoveel mogelijk voorkomen dat de Nederlandse bevolking slachtoffer wordt van fraude. De Fraudehelpdesk biedt fraudeslachtoffers een helpende hand door hen te adviseren en naar de juiste instantie te verwijzen. Daarnaast proberen ze slachtofferschap te voorkomen door burgers en bedrijven bewust te maken van fraude-risico’s en praktische tips te geven over hoe die risico’s kunnen worden beperkt. De Fraudehelpdesk wordt gesubsidieerd door de overheid.

Als nationale helpdesk kunt u bij ze melding maken van fraude of vermoedelijke oplichting. Gedupeerden van fraude kunnen ook bij ze terecht voor advies. Zij verwijzen soms naar instanties en partners die kunnen helpen. Uw melding draagt een steentje bij aan het in kaart brengen van fraude. Door uw melding weten zij wat er speelt op fraudegebied en kunnen zij andere burgers waarschuwen.

Zij verwerken uw melding in een database en verzamelen de informatie om een beter beeld te krijgen van recente oneerlijke handelspraktijken en frauduleuze activiteiten. Met deze informatie kunnen zij gedupeerden beter doorverwijzen naar de juiste instanties. Ook kunnen zij de maatschappij beter waarschuwen voor dergelijke praktijken. Ze behandelen de door u verstrekte informatie strikt vertrouwelijk volgens de regels in de privacywetgeving.

Zie fraudehelpdesk.nl voor meer informatie.

Populaire posts van deze blog

Bescherm uw privacy online met Brave browser

Kosteloze internet domeinnamen

Wil je Latijn leren? Dat kan met deze gratis online cursus